Differences
This shows you the differences between two versions of the page.
Both sides previous revisionPrevious revisionNext revision | Previous revisionNext revisionBoth sides next revision | ||
jobs [2021/03/01 09:47] – [Theses and Student Jobs] kording | jobs [2021/05/04 16:33] – pmania | ||
---|---|---|---|
Line 49: | Line 49: | ||
--></ | --></ | ||
+ | |||
+ | |||
+ | < | ||
== Natural Physics-based Grasping in Virtual Environments (BA/MA Thesis) == | == Natural Physics-based Grasping in Virtual Environments (BA/MA Thesis) == | ||
Line 63: | Line 66: | ||
Contact: [[team: | Contact: [[team: | ||
+ | --></ | ||
+ | |||
< | < | ||
Line 93: | Line 98: | ||
+ | |||
+ | < | ||
== 3D animation and model developer (Student Job / HiWi)== | == 3D animation and model developer (Student Job / HiWi)== | ||
{{ : | {{ : | ||
Line 109: | Line 116: | ||
Contact: [[team: | Contact: [[team: | ||
+ | --></ | ||
Line 202: | Line 210: | ||
--></ | --></ | ||
- | == Mülltrennungs-App mit Wissensgraph-Anbindung | + | == Sprachgesteuertes Leitsystem |
- | Entwicklung einer Mülltrennungs-App | + | Weiterentwicklung eines sprachgesteuerten Leitsystems zu gesuchten Produkten im Einzelhandel |
- | Dabei wird auf bestehende | + | Dabei wird auf bestehende Apps aufgebaut. |
- | Eine Aufgabe der Arbeit ist es, den bestehenden Wissengraphen um Wissen über Produktverpackungen und deren Entsorgungsmöglichkeiten zu erweitern. | + | |
Aufgaben: | Aufgaben: | ||
- | * App Entwicklung mit der Unity game engine | + | * App Entwicklung mit der Unity game engine |
- | * Objekterkennung mittels Vuforia | + | * Erweiterung der Sprachsteuerung |
- | * Arbeit mit Wissensrepräsentation und Wissensgraphen | + | * Arbeit mit Wissensrepräsentation und Wissensgraphen |
- | * Erweiterung | + | |
+ | |||
+ | Contact: [[team: | ||
+ | |||
+ | == Sprachauswahl für Shopping Assistenten (BA Thesis) == | ||
+ | |||
+ | Weiterentwicklung eines Produktinformationssystems im Einzelhandel für Smartphones (Android) um eine Sprachauswahl. Anzeige der jeweiligen Informationen in der gewünschten Sprache. | ||
+ | Dabei wird auf bestehende Apps aufgebaut. | ||
+ | |||
+ | Aufgaben: | ||
+ | * App Entwicklung mit der Unity game engine und Flutter | ||
+ | * Erweiterung | ||
+ | * Arbeit mit Wissensrepräsentation und Wissensgraphen | ||
Line 231: | Line 250: | ||
Contact: [[team: | Contact: [[team: | ||
+ | |||
+ | == Development of Modules for Robot Perception and Game Engine Technology (Hiwi Job) == | ||
+ | A recent development in the field of AI is the usage of photorealistic simulations, | ||
+ | In our research group, we focus on the development of modern robots that can make use of the potential of game engines. One particular research direction, is the combination of computer vision with game engines. | ||
+ | In this context, we are currently offering multiple Hiwi positions for the following tasks: | ||
+ | * Modelling of objects for the use in Unreal Engine 4. | ||
+ | * Creation of specific simulation aspects in Unreal Engine 4. For example the development of interactable objects. | ||
+ | * Software development to create Interfaces between ROS and Unreal Engine 4 (mainly C++) | ||
+ | * Software development for our Robot Perception framework [[http:// | ||
+ | |||
+ | |||
+ | Contact: [[team: | ||
Prof. Dr. hc. Michael Beetz PhD
Head of Institute
Contact via
Andrea Cowley
assistant to Prof. Beetz
ai-office@cs.uni-bremen.de
Discover our VRB for innovative and interactive research
Memberships and associations: