Differences

This shows you the differences between two versions of the page.

Link to this comparison view

Both sides previous revisionPrevious revision
Next revision
Previous revision
Next revisionBoth sides next revision
jobs [2021/03/01 09:47] – [Theses and Student Jobs] kordingjobs [2021/05/04 16:33] pmania
Line 49: Line 49:
 --></html> --></html>
  
 +
 +
 +<html><!--
 == Natural Physics-based Grasping in Virtual Environments (BA/MA Thesis) == == Natural Physics-based Grasping in Virtual Environments (BA/MA Thesis) ==
  
Line 63: Line 66:
  
 Contact: [[team:andrei_haidu|Andrei Haidu]] Contact: [[team:andrei_haidu|Andrei Haidu]]
 +--></html>
 +
  
 <html><!-- <html><!--
Line 93: Line 98:
  
  
 +
 +<html><!--
 == 3D animation and model developer (Student Job / HiWi)== == 3D animation and model developer (Student Job / HiWi)==
  {{ :research:kitchen_unreal.jpg?200|}}   {{ :research:kitchen_unreal.jpg?200|}} 
Line 109: Line 116:
  
 Contact: [[team:andrei_haidu|Andrei Haidu]] Contact: [[team:andrei_haidu|Andrei Haidu]]
 +--></html>
  
  
Line 202: Line 210:
 --></html> --></html>
  
-== Mülltrennungs-App mit Wissensgraph-Anbindung (BA Thesis) ==+== Sprachgesteuertes Leitsystem (BA Thesis) ==
  
-Entwicklung einer Mülltrennungs-App für Smartphones (Android) basierend auf Objekterkennung und Anbindung an Wissensgraphen. +Weiterentwicklung eines sprachgesteuerten Leitsystems zu gesuchten Produkten im Einzelhandel für Smartphones (Android) basierend auf Ankerpunkten und einer Anbindung an Wissensgraphen. 
-Dabei wird auf bestehende Objekterkennungs-Apps aufgebaut und eine Smartphone App entwickelt, die Objekte erkennt und auf einen Wissensgraphen zugreift, um weitere Informationen zu diesen Produkten zu erhalten. +Dabei wird auf bestehende Apps aufgebaut. 
-Eine Aufgabe der Arbeit ist es, den bestehenden Wissengraphen um Wissen über Produktverpackungen und deren Entsorgungsmöglichkeiten zu erweitern.+
  
 Aufgaben: Aufgaben:
-  * App Entwicklung mit der Unity game engine +  * App Entwicklung mit der Unity game engine und Flutter  
-  * Objekterkennung mittels Vuforia +  * Erweiterung der Sprachsteuerung 
-  * Arbeit mit Wissensrepräsentation und Wissensgraphen +  * Arbeit mit Wissensrepräsentation und Wissensgraphen für die Sprachsteuerung 
-  * Erweiterung von .owl Dateien im Wissensgraphen+ 
 + 
 +Contact: [[team:michaela_kümpel|Michaela Kümpel]] 
 + 
 +== Sprachauswahl für Shopping Assistenten (BA Thesis) == 
 + 
 +Weiterentwicklung eines Produktinformationssystems im Einzelhandel für Smartphones (Android) um eine Sprachauswahl. Anzeige der jeweiligen Informationen in der gewünschten Sprache. 
 +Dabei wird auf bestehende Apps aufgebaut.  
 + 
 +Aufgaben: 
 +  * App Entwicklung mit der Unity game engine und Flutter  
 +  * Erweiterung der App um eine Sprachauswahl 
 +  * Arbeit mit Wissensrepräsentation und Wissensgraphen für Sprachmodellierung
  
  
Line 231: Line 250:
 Contact: [[team:michaela_kümpel|Michaela Kümpel]] Contact: [[team:michaela_kümpel|Michaela Kümpel]]
  
 +
 +== Development of Modules for Robot Perception and Game Engine Technology (Hiwi Job) ==
 +A recent development in the field of AI is the usage of photorealistic simulations, for example to create Digital Twins of environments like households or  [[https://iottechnews.com/news/2021/apr/13/bentley-systems-nvidia-omniverse-create-real-time-digital-twins/|factories]].
 +In our research group, we focus on the development of modern robots that can make use of the potential of game engines. One particular research direction, is the combination of computer vision with game engines.
 +In this context, we are currently offering multiple Hiwi positions for the following tasks:
 +  * Modelling of objects for the use in Unreal Engine 4.
 +  * Creation of specific simulation aspects in Unreal Engine 4. For example the development of interactable objects.
 +  * Software development to create Interfaces between ROS and Unreal Engine 4 (mainly C++)
 +  * Software development for our Robot Perception framework [[http://robosherlock.org/|RoboSherlock]] which contains many algorithms for computer vision problems (mainly C++)
 +
 +
 +Contact: [[team:patrick_mania|Patrick Mania]]
  




Prof. Dr. hc. Michael Beetz PhD
Head of Institute

Contact via
Andrea Cowley
assistant to Prof. Beetz
ai-office@cs.uni-bremen.de

Discover our VRB for innovative and interactive research


Memberships and associations:


Social Media: