Course: Game Engines in AI

Dauer 4 SWS (6 ECTS)
Art Kurs
Semester WS 2019/20
Vortragende Andrei Haidu, Jose Rojas, Michael Neumann, Patrick Mania
Tutor Andrei Haidu, Jose Rojas, Michael Neumann, Patrick Mania
Sprache Englisch / Deutsch
Termine Vorlesung: Dienstags, 10:00 - 12:00
Übung: Mittwoch, 10:00 - 12:00
Veranstaltungsort TAB-Gebäude (Am Fallturm 1), Eingang E, Raum: 0.36 EG
Bemerkungen Veranstaltungsbeginn: 15.10.2019

This course gives a practical introduction into using game engines (Unreal Engine) in AI.

Register through StudIP

Material
Date Topic Material
15.10.2019 Introduction, Setup In StudIP
22.10.2019 Basic concepts in Unreal Engine 4
29.10.2019 An Overview of Physics Simulation in UE + Animation
19.11.2019 Robot Simulation with NVIDIA Isaac Sim
13.11.2018 VR development in UE